Dietetyczna sałatka z grillowanym łososiem

Do przygotowania łososia przygotowałam marynatę z sosu ostrygowego, oleju i pieprzu cayenne. Przygotowałam szybką kolorową, dietetyczną sałatkę z dodatkiem grillowanego łososia. Sałatka przygotowana jest w prosty sposób, składa się z sałaty, grillowanego łososia, oliwek, pomidora i gotowanych jajek, do jej przyprawienia zastosowałam jedynie  sól i pieprz, bez sosu, marynaty, czy innych dodatków smakowych.
Można dodać też szczyptę pieprzu cayenne, który dzięki swoim właściwościom  wspomaga odchudzanie, gdyż przyspiesza przemianę materii.
Dietetyczna sałatka z grillowanym łososiem  light – porcja dla 1 osoby:

SAM_5064

Składniki:
  • 1 dzwonko łososia,
  • 2 łyżeczki sosu ostrygowego,
  • sól i pieprz czarny,
  • 1 łyżeczka oleju
  • szczypta pieprzu cayenne
  • 1/2 pomidor
  • 1 jajko ugotowane na twardo
  • mieszanka: cykoria endywia, sałata fryzyjska, sałata lodowa
  • czarne oliwki

Przygotowanie:

Mieszamy sos ostrygowy z olejem, oraz szczyptą pieprzu cayenne i marynujemy w mieszance dzwonko łososia, po 15 minutach grillujemy po 2-3 minuty z każdej strony. Wykładamy na talerz mieszankę sałaty, układamy grillowanym łososiem, obkładamy ćwiartkami gotowanego jajka, ćwiartkami pomidorów, plasterkami oliwek. Sałatkę doprawiamy solą i czarnym pieprzem. Jeśli ktoś ma ochotę, może skropić sałatkę  sosem przygotowanym z jogurtu i majonezu.Jednak ci co liczą kalorie, powinni sobie ten sos darować, wg mnie jest zbędny, sałatka i bez niego jest smaczna i zdrowa.

Smacznego!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly

Jedna myśl nt. „Dietetyczna sałatka z grillowanym łososiem

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.